Fotogalerie

/album/fotogalerie38/a98065592-jpg/

Poloha na mapě

Turistická trasa do Hejnic - Jizerské hory

Udělejte si procházku napříč Jizerskými horami. Na této trase vás čekají výhledy do okolí, magická příroda i vykoupání v přehradě.

Do Hejnic

Zdroj: panoramio.com

K přehradě Černá Nisa

V Liberci – Lidové sady vstoupíte do lesa u rozcestníku a vydáte se po modré turistické značce okolo vodojemu a lesem až na Mlynářův kříž. Dále vystoupáte k vodní elektrárně v Rudolfově, přejdete silnici doleva a u informativní tabule se vydáte k chatám. Po lesní cestě budete stoupat k přehradě Černá Nisa a dál k rozcestí Pod Olivetskou horou, lesem dolů až k rozcestí Bílá Kuchyně. Pokračujte po modré skrz údolí Malého Štolpichu a k Velkému Štolpichu se známými vodopády. Dále očekávejte prudký sestup a vy jděte na Ferdinandov, odkud je to už jenom kousek na Hejnice. Do Liberce pokračujte vlakem.

Popis trasy

Lidové sady Liberec – Mlynářův kříž – Rudolfov, vodní elektrárna – Přehrada Černá Nisa – Pod Olivetskou horou – Bílá Kuchyně – Malý Štolpich – Velký Štolpich – Ferdinandov – Hejnice.

Délka a náročnost trasy

Trasa je charakterizována jako středně náročná a ujdete po ní celkem dvacet kilometrů.

Do Hejnice

Zdroj: mapy.cz

Doporučujeme

Po cestě budete moci obdivovat národní přírodní rezervaci Štolpichy. Spatříte tady různé rokliny, potoky s vodopády a staré buky. Dříve se zde těžily drahé kovy. Více informací o oblasti Štolpichy.