/album/fotogalerie-frydlantska-rozhledna/r11-jpg/
/album/fotogalerie-frydlantska-rozhledna/r14-jpg/

Poloha na mapě

Frýdlantská rozhledna - Jizerské hory

Pokud toužíte po výhledech do krajiny, navštivte Frýdlantskou rozhlednu, kde budete moci z výšky pozorovat krásy Jizerských hor.

Frýdlantská rozhledna

Zdroj: panoramio.com

Resselův kopec

Původní dřevěná rozhledna stála na kopci Resselberg už v roce 1890. Byla však roku 1905 z technických důvodů stržena. Roku 1907  byla otevřena nová rozhledna na Resselově kopci v nadmořské výšce 399 m. Jde o 21 m vysokou cihlovou rozhlednu se dvěmi vyhlídkovými plošinami. Za krásnou vyhlídkou musíte vystoupat 100 schodů, poté pod sebou v dáli spatříte Frýdlant, Jizerské hory a Smrk s rozhlednou, Lužické hory, Ještěd.

Přístup

Rozhledna leží severním směrem nad Frýdlantem a dostanete se k ní po žluté turistické značce z ČD nádraží Frýdlant nebo z náměstí T.G. Masaryka, po místním turistickém značení nebo cyklostezkou č. 3016. Autem lze dojet k místnímu hřbitovu a odtud půjdete jen půl kilometru pěšky.

Provozní doba

Květen, červen a září

• sobota, neděle, svátky 10:00 – 17:00

Červenec, srpen

• od úterý do neděle 10:00 - 17:00

Skupinky se mohou domluvit předem na otevření mimo provozní dobu.

Vstupné

• dospělí 15 Kč
  • děti 10 Kč

Tip na výlet

Po návštěvě rozhledny můžete vyrazit na cyklovýlet po trase Mlýnská, která začíná ve Frýdlantu na náměstí. Od zámku odbočíte napravo a projedete údolí přes Krásný Les a Řasnici. Jakmile dorazíte na konec Horní Řasnice, odbočte na Jindřichovice, kde mají Žijící skanzen – ten můžete navštívit. Ze středu obce odbočíte doleva a vydáte se až k hraničnímu přechodu Kukačka. Po 700 metrech jeďte vpravo až dorazíte k dosud funkčnímu Czarcimu mlynu. Zde zvolte buď návrat Krakonošovou cyklostezkou přes Nové město, nebo pokračujte na Swieradów Zdrój. Oba směry vás budou provázet loga větrného mlýna na hlavních rozcestnících.